balsammetoden (no poo)

Har precis börjat med balsammetoden och hoppas på att mitt hår ska må lite bättre av det. Balsammetoden innebär att man slutar tvätta håret med schampo och istället med bara balsam. Det låter ju ganska logiskt att håret ska må bättre av det än om man tvättar håret med schampo eftersom att det innehåller så mycket skit som sliter på håret. Dock är det inte att bara sätta igång med vilket balsam som helst, först måste man tvätta håret med ett "sista-schampo", det finns några godkända utan silikoner osv som man kan använda, och sedan måste man också kolla upp att man använder ett godkänt balsam. Nu är ju jag ingen hårexpert eller något så om ni är intresserade av det här tycker jag att ni borde gå in på www.lockig.se och läsa lite grann, om någon vill hänga på så säg till! En "förebild" på mitt hår kommer upp lite senare ikväll och sedan ska jag försöka att lägga upp en bild lite då och då på hur håret ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback